Usuwanie linków z Google, czyli sposób na ściąganie filtra

24 czerwca 2018

Spostrzegłeś raptowny spadek pozycji Twojej strony? Czy strona przestała także pokazywać się w wyszukiwarce po wpisaniu konkretnych i wypozycjonowanych wcześniej fraz? Żadne czynności, mające na celu polepszenie sytuacji, nie dają żądanych efektów? Jeżeli zaobserwujemy powyższe objawy, oznaczać to będzie nałożenie filtru na stronę przez Google.

Filtr Google – co to takiego?

Przede wszystkim należy wytłumaczyć czym właściwie są filtry Google. Blokada nakładana jest wskutek źle przeprowadzonego pozycjonowania – głównie z powodu pozyskiwania linków z podejrzanych stron. W tym przypadku stosowany jest filtr ręczny, a usunięcie takiego filtra może trwać od 1 do kilkunastu tygodni. Jeżeli jednak blokada spowodowana była np. błędem na stronie, to mamy do czynienia z filtrem algorytmicznym i tym razem usuwanie filtra Google może trwać od kilku miesięcy do roku.

Usunięcie filtru Google

Jedynym skutecznym sposobem ściągania filtrów Google jest wykonanie listy linków prowadzących do naszej strony (najlepiej zrobić to za pomocą Google Webmaster Tools), a następnie zweryfikowanie, które z nich są dla niej toksyczne – działania te usprawnią nam odpowiednie narzędzia takie jak Seo odkurzacz. Po wytypowaniu linków przeznaczonych do usunięcia z Google, należy wrzucić do Google Webmaster Tools plik disavov zawierający niechciane linki. Do wykonania wszystkich powyższych działań potrzeba sporej wiedzy i dokładności, ponieważ usunięcie dobrych linków zaszkodzi naszej domenie.

Usuwanie linków z Google – kiedy zacząć?

Ściągnięcie filtru blokującego domenę powinno być sprawą priorytetową. W czasie trwania blokady domena jest w stanie utracić wiele wejść, co może narazić firmę na spore straty finansowe, dlatego też nie powinno się czekać z uzyskaniem rady u profesjonalisty. Właśnie z tego powodu trzeba jak najprędzej przekazać problem specjaliście.