Współczesny marketing – produkcja spotów reklamowych
8 stycznia 2020
Spoty reklamowe to zazwyczaj krótkie produkcje filmowe, których główną funkcją jest promocja produktów lub usług danej marki. Mogą być emitowane w standardowych mediach (telewizja lokalna oraz ogólnopolska), w przestrzeni publicznej (monitory w komunikacji miejskiej) czy też przed seansami w kinach. W czasach powszechnego dostępu do sieci WWW dobrym pomysłem jest również użycie spotu reklamowego w mediach społecznościowych, np. w charakterze treści sponsorowanej na Facebooku albo przed filmami na YouTube. Sporo przykładów dowodzi, że treść udostępniana viralowo w internecie to najlepszy sposób na reklamę produktów i usług.
Produkcja spotów reklamowych – liczy się niebanalny pomysł
Spoty reklamowe zazwyczaj nie trwają dłużej niż pół minuty i przekazują treści w bardzo skondensowanej formie, przy ich produkcji ważne jest twórcze, nieszablonowe ujęcie danego tematu. Z uwagi na to, że bloki reklamowe w tradycyjnych mediach emitowane są w przerwach pomiędzy programami, ich twórcy prześcigają się w pomysłach, jak przyciągnąć uwagę widzów. W produkcji spotów reklamowych znaczną rolę pełni również odpowiednio dobrana ścieżka dźwiękowa.
Filmy reklamowe – zadanie dla profesjonalistów
Produkcja spotów reklamowych to zadanie dla zawodowców, którzy posiadają najwyższej jakości sprzęt (lustrzanki cyfrowe, drony, kamery tradycyjne i sportowe, stabilizatory obrazu), a w swojej pracy wykorzystują specjalistyczne oprogramowanie do postprodukcji – dźwięku, korekty kolorów czy montażu. Firmy parające się produkcją spotów reklamowych angażują także zawodowych lektorów i aktorów. Bazą filmu reklamowego jest natomiast fascynujący scenariusz przykuwający uwagę odbiorców, zaskakujący swoja inwencją, a nieraz nawet pobudzający ich do myślenia lub wywołujący wzruszenie.