Pozycjonowanie long tail, lokalne i okresowe
27 lutego 2019
Dowiedz się, jak zamówić pozycjonowanie Krakow
Funkcjonują trzy popularne sposoby pozycjonowania:
– pozycjonowanie okresowe,
– pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail),
– pozycjonowanie lokalne.
Pozycjonowanie okresowe
Pozycjonowanie okresowe pełni wyjątkową rolę przed okazjonalnymi albo cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Zielone Świątki, finały Pucharu Polski w piłce nożnej czy Dzień Kobiet. Ten rodzaj pozycjonowania jest bardzo skuteczny, jeśli popularna w danym czasie fraza zostanie odkryta i użyta z należytym wyprzedzeniem. Na ogół pozycjonowanie okresowe stosowane jest w sektorze turystyki i gastronomii. Najczęściej trzeba zacząć je na 8-10 tygodni przed wybranym wydarzeniem, aby Google zdążyło na czas zaindeksować nową czy też uaktualnioną treść strony.
Pozycjonowanie Long Tail, a więc na tzw. długi ogon
Następny model pozycjonowania to słuszne i sprawdzone rozwiązanie dla posiadaczy niskich środków na reklamę. Dzięki właściwemu doborowi fraz, nie tylko uda się wejść w niszę powiązaną z konkretna branżą, ale też koszty reklamy w Google Adwords ulegną dużej redukcji. Pozycjonowanie na długi ogon to także dużo niższa konkurencja. Istotne jest również to, że rośnie tendencja do wpisywania dłuższych zapytań w wyszukiwarkę Google.
Frazy pozycjonowania Long Tail to przykładowo:
– obuwie Adidas Hard Court białe sklep online,
– golarka Eldom G42 szara,
– telefon Samsung Galaxy A40 czerwony.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle ważne w szczególności dla sklepów online. Z wykorzystaniem tego typu fraz, sklepy posiadające w swojej ofercie nader szeroki asortyment towarów mogą się jeszcze skuteczniej pozycjonować w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie Lokalne
W pozycjonowaniu tego typu najistotniejsze jest dodanie do frazy nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym można wziąć pod uwagę przeważnie:
– miasto (przykładowo “salon kosmetyczny Kraków”)
– dzielnicę (“sklep obuwniczy Widzew”)
– państwo (“akademia muzyczna Polska”)
Pozycjonowanie lokalne doskonale zda egzamin w stosunku do firm lokalnych, które adresują swój asortyment tylko do klientów przebywających w konkretnym regionie. Ta strategia pozycjonowania jest stosowana również wówczas, gdy firma ma niewiele finansów na promocję i nie jest w stanie walczyć o pozycje na frazy bez dopasowania lokalnego, przykładowo zamiast “nauka gry na fortepianie“, to “nauka gry na fortepianie Kraków”.
Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]