Link building poprzez PBN – postaw na wizytówki NAP i artykuły z canonicalem

18 lipca 2022

PBN - tu znajdziesz aktualną ofertę.

By konsument zauważył twój biznes musisz nie tylko mieć stronę firmową, ale także zadbać o jej widoczność na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania. Do tego kluczowa jest zawartość strony oraz to czy systematycznie publikowane są na niej kolejne fachowe i przydatne dla potencjalnego klienta treści. Ale nie wolno również zaniedbać tzw. link buildingu, a więc zdobywania linków zewnętrznych kierujących na stronę. Jedną ze strategii link buildingowych jest wykorzystanie PBN-ów – prywatnych sieci blogów.

Private blog network – proste pozyskiwanie sporej liczby zróżnicowanych linków przychodzacych

PBNy są prywatne, bowiem są budowane a potem zarządzane przez jeden podmiot (przeważnie przez firmę SEO bądź dużą agencję marketingową), który kontroluje jakość pojawiających się tam artykułów. Prywatne sieci portali są na ogół stosowane jako część rozbudowanej strategii marketingowej, co jest bardzo istotne, bo najlepsze rezultaty ich wykorzystania daje się zauważyć w stosunku do stron, które zostały wcześniej dobrze zoptymalizowane pod kątem technicznym oraz treści. Prywatne sieci portali nie tylko umożliwiają utworzenie znacznej ilości linków przychodzących do witryny, ale też na ich dywersyfikację, co jest korzystnie postrzegane przez wyszukiwarki. Za mankament PBNów można uznać to, że ich utworzenie to spory koszt, a później trzeba przeznaczać wiele czasu na utrzymanie ich na należytym poziomie.

Wizytówki NAP i publikacje z linkiem kanonicznym, czyli jak korzystać z możliwości PBN

Prywatne sieci portali świetnie spełnią swoje zadanie w pozycjonowaniu lokalnym, bowiem można przy ich użyciu publikować sponsorowane artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Czym jest NAP? To właściwie każde miejsce w sieci, gdzie zaprezentowane są podstawowe dane telekontaktowe firmy – jej telefon lub e-mail, pełna nazwa oraz adres stacjonarny. Na przykład wizytówka GMF jest NAP-em, ale jest nim także strona w mediach społecznościowych, wpis w ogólnodostępnym rejestrze biznesowym albo artykuł, pod którym dodano firmowe informacje teleadresowe.

Kolejna ciekawa metoda korzystania z możliwości PBNów to artykuły z linkiem kanonicznym. Polegają one na powtórnej publikacji wartościowych artykułów ze wskazaniem hiperłącza do źródła treści oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W tym przypadku roboty wyszukiwarek przeważnie oceniają wyżej użyteczność oryginalnego wpisu, dlatego że napotykanie linków do niego na rozmaitych witrynach w sieci postrzegają jako sygnał, iż pod wskazanym adresem kanonicznym opublikowane zostały użyteczne, godne uwagi teksy. Publikacje z canonicalem najlepiej sprawdzają się przy treściach z sektora YMYL, w którym ważne jest pozyskanie wysokiego autorytetu, a więc tych związanych zwłaszcza ze zdrowiem, bieżącymi wydarzeniami, doradztwem prawnym oraz inwestycjami.

PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO