Kompleksowa analiza stron internetowych – audyt SEO

12 lipca 2020

Na https://bit.ly/3299BMM sprawdzisz, jak zamówić audyt SEO

Wedle internetowego wydania Słownika Języka Polskiego PWN audyt to ewaluacja przedsiębiorstwa, firmy czy spółki pod kątem różnych obszarów, np. finansowych i organizacyjnych, jak również ocena perspektyw dalszego rozwoju. Co, biorąc powyższe pod uwagę, oznacza zatem audyt SEO? Jest to skrupulatna analiza strony www, oceniająca przeróżne jej aspekty, jak prędkość wczytywania się strony, kod strony, hierarchię nagłówków, metadane i wiele innych elementów. Poza samym wykazaniem błędów i nieprawidłowości, w szczegółowym audycie SEO muszą znaleźć się również instrukcje odnośnie rozwiązania wymienionych problemów.

Audyt SEO analizuje stronę internetową pod kątem zawartości strony, dostępności, zgodności ze normami W3C, a także bezbłędności kodu. Poza tym sprawdzane jest także, czy witryna jest przyjazna dla wyszukiwarek. Podsumowując, audyt SEO zamawia się w agencji, żeby wykryła ona wszelkie błędy na stronie i – co kluczowe – zaproponowała działania, które pomogą je naprawić.

Audyt SEO – darmowy czy płatny?

Online jest sporo narzędzi oraz stron, z wykorzystaniem których można ekspresowo i bez opłat przeprowadzić audyt SEO witryny. Pozytywy takiego rozwiązania? Szybkość i cena. Argumenty przeciw? Całkiem sporo. Bezpłatne narzędzia lub też wersje testowe z ograniczaną funkcjonalnością, nie są idealne. Jeśli już przyuważą pewne błędy na stronie, to zwykle nie wszystkie. Wiele błędów (między innymi w kodzie) zauważyć można jedynie podczas analizy przeprowadzonej nie przez oprogramowanie, a przez człowieka.

Na audyt SEO wykonywany przez agencję trzeba zaczekać w większości wypadków od kilku dni do ok miesiąca. Okres na przygotowanie dokumentu powinien zostać wskazany w umowie zawartej z agencją, która podjęła się jego wykonania. Audyt w wersji płatnej umożliwia wykrycie wszystkich poważnych problemów obecnych w witrynie. Jeśli strona była utworzona na darmowym szablonie bądź na platformie typu Shoper czy Magento, to rzeczy do poprawy może być wiele. Kiedy strona powoli się ładuje, a na istotne dla klienta słowa kluczowe wyświetla się daleko poza pierwszą dziesiątką wyników wyszukiwania, to też są to znaki, że zamówienie w zewnętrznej firmie SEO audytu będzie odpowiednim pomysłem.

Audyt SEO – co pokaże, jeśli będzie przeprowadzony rzetelnie

Odpowiednio wykonany audyt SEO może obnażyć masę wad witryny, najczęściej:

  • wolne wczytywanie się strony w wersji desktopowej oraz mobilnej,
  • błędy strony w wersji na komórki, takie jak zbyt wolne wczytywanie się różnych obrazów,
  • nieprzetłumaczone wersje językowe strony,
  • nieprawidłowości w strukturze nagłówków,
  • problemy z dostępem do strony dla botów wyszukiwarek,
  • powody słabej widoczności strony na słowa kluczowe,
  • brak bądź niekompletna wizytówka Google Moja Firma,
  • brak tytułów i opisów meta,
  • słaba jakość treści na stronie,
  • poprawność kodu witryny,
  • rzeczywista liczba zaindeksowanych podstron,
  • brak czy też nieprawidłowa integracja z narzędziami Google (przykładowo Google Search Console)

.

Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]