Google doradza, jak zatrudnić firmę SEO
15 czerwca 2021
Czym wyróżnia się dobra firma SEO - uzupełnij swoje wiadomości!
Jeśli masz swój biznes i zakładasz dla niego stronę firmową, niewątpliwie z czasem zastanawiasz się, co zrobić, żeby pojawiała się ona jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. To oczywiste przecież, że dziś obecność w internecie jest jednym z podłoży sukcesu, ponieważ to właśnie stąd gros klientów po raz pierwszy dowie się o twojej działalności. Jak wobec tego wybrać rzetelną agencję SEO? Warto kierować się podpowiedziami specjalistów.
Jak znaleźć solidną agencję SEO? Google przygotowało o tym kurs
Nie można zaprzeczyć, że cały sektor usług SEO, innymi słowy działań skupiających się na optymalizacji stron internetowych pod wyszukiwarki, pojawiła się i nieprzerwanie rozkwita właściwie wyłącznie za sprawą wyszukiwarce Google. Mimo obecności innych opcji, jak między innymi Yandex, Bing czy Yahoo, nadal najważniejsze są pozycje uzyskane w wyszukiwarce firmy z Mountain View. Każdy zatem, kto chce być widocznym w internecie, powinien powalczyć o swoje miejsce w top 3 w Google. W przypadku sektorów, gdzie konkurencja jest silna, na ogół nie jest to osiągalne bez konsultacji ze specjalistami z agencji SEO. Google zdecydowało się pomóc tym, dla których koncepcja SEO jest czymś zupełnie nowym, i zamieściło krótki kurs, jak zatrudnić rzetelną firmę SEO.
Kluczowe cechy solidnej firmy SEO
Pracownica Google z ponad dziesięcioletnim stażem w prosty sposób objaśnia, jak rozpoznać dobrą agencję SEO, wymieniając wśród podstawowych cech między innymi:
- rozpoczęcie pozycjonowania i optymalizacji od dowiedzenia się, jak działa biznes klienta, jakie są jego cele i kto jest jego najsilniejszą konkurencją,
- zdolność estymacji budżetu oraz czasu potrzebnego do wykonania zakładanych wdrożenia,
- udzielenie stronie wsparcia technicznego oraz prowadzenie działań nad poprawą jej użyteczności,
- przejrzystość odnośnie podejmowanych wdrożeń, m.in. poprzez permanentny dostęp do statystyk strony i comiesięczne raporty,
- zagwarantowanie witrynie wsparcia technicznego oraz prowadzenie działań nad zwiększeniem jej użyteczności,
- dbałość o ogólną widoczność strony www, a nie wyłącznie pozycjonowanie w wynikach wyszukiwania na pojedyncze słowa kluczowe.
Pracownica Google zaznacza też, że rzetelna firma SEO nigdy nie obieca spektakularnych wyników z dnia na dzień, gdyż optymalizacja strony internetowej jest procesem długotrwałym, w szeregu przypadków dającym pierwsze rezultaty na ogół po paru miesiącach działań.