Bądź widoczny w Google – współpracuj z agencją SEO
29 marca 2019
Skorzystaj z umiejętności specjalistów z agencji SEO
Przedsiębiorstwa lub właściciele portali internetowych, którzy marzą o tym, żeby wyświetlać się na wysokich pozycjach w wynikach wyszukiwania, są w stanie to uzyskać na minimum trzy sposoby. Pierwszy – najbardziej wadliwy – to podjęcie starań na własną rękę. Nie mając kwalifikacji w problematyce SEO i nie śledząc regularnie doniesień o modyfikacjach w algorytmie Google, ciężko działać poprawnie i – co najistotniejsze – skutecznie. Kolejny sposób to zatrudnienie na etat specjalisty ds. SEO, niemniej jednak nie każde przedsiębiorstwo się na to decyduje powodu ograniczeń budżetu. Trzecie wyjście to podjęcie współpracy z agencją SEO. Budżet wygospodarowany na takie działania można dostroić do możliwości finansowych zleceniodawcy. Atutem zlecania działań agencji SEO jest to, że poza specami od SEO w pracują tam też eksperci od programowania, kreatywnego pisania, kampanii Google Ads oraz grafiki, którzy służą rzeczowym wsparciem w tych obszarach.
Po czym poznać dobrą firmę SEO
Agencji SEO w Polsce jest bardzo wiele. Na co zwrócić uwagę w trakcie wyboru firmy, która poprawi naszą widoczność w SERP? Radzimy wybrać firmę, która istnieje na rynku od dłuższego czasu. Liczba agencji SEO, a również tych marketingowych oraz kreatywnych, co roku wzrasta, co nie zawsze gwarantuje odpowiednią jakość usług. Współpracując z agencją, która działa od około dekady, można mieć pewność, że dysponuje ona znacznym doświadczeniem i może bez przeszkód zaprezentować pokaźne portfolio swoich byłych klientów. Na stronach agencji SEO na ogół dodawana jest sekcja „Case study”. Zanim zatwierdzi się umowę powinno się zapoznać się ze opisy takich przypadków, żeby samemu przekonać się, jakich wyników można oczekiwać po agencji, a także to z jakimi trudnościami przyszło im się zmierzyć oraz dla jakich branż pracowała. Odpowiedzialna agencja SEO to taka, która działa transparentnie: pisze o planach prac na najbliższe tygodnie, a także przekazuje sprawozdanie ze zrealizowanych działań i ich efekty.
Inna licząca się kwestia to spersonalizowana oferta i dostosowanie zakresu działań do profilu działalności prowadzonej przez klienta agencji. Jeśli agencja SEO na propozycję współpracy odpisuje w przeciągu 30 minut, a oferta sprawia wrażenie uniwersalnego szablonu, należy traktować to jak sygnał ostrzegawczy. Po otrzymaniu zapytania pracownik rzetelnej agencji SEO winien skontaktować się z zainteresowanym klientem, żeby poprosić o kolejne dane o firmie, nieodzowne do opracowania dla niej wszechstronnej oferty. To dane, których nie da się odszukać na własną rękę online, jak przykładowo informacja o realizowanych do chwili obecnej pracach SEO i o najistotniejszych dla klienta usługach lub towarach, które chciałby wypromować.
Jaki system rozliczenia z agencją SEO jest właściwy?
Nieufnie warto podejść do firm SEO, które oferują rodzaj współpracy z rozliczeniem się za wypracowany rezultat. W takim systemie rozliczenie odbywa się dopiero wtedy, gdy słowa kluczowe dotrą na określone w umowie pozycje w wynikach wyszukiwania (przykładowo wejdą do Top10 albo do Top3). To nadal często spotykany rodzaj rozliczeń, jednak wiąże się z dużym niebezpieczeństwem – można bowiem uzyskać szybki efekt łamiąc standardy określone przez Google. Systematycznie aktualizowany algorytm także nie ułatwia spełnienia obietnic złożonych klientowi, zatem sumienna firma SEO nigdy nie zapewnia uzyskania konkretnych efektów. Jeśli chodzi o opłatę za działania agencji SEO, to sporadycznie jest ona stała – najczęściej w pierwszych tygodniach po zawarciu umowy niezbędne jest zaangażowanie większego budżetu, aby opracować drobiazgowy audyt SEO, a następnie zrealizować wszelkie wyliczone w nim prace. W późniejszych miesiącach współpracy, jak strona zleceniodawcy jest już zoptymalizowana, koszty działań są o wiele niższe.
Nasza lokalizacja:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków
Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail:
[email protected]