Robot do automatycznej windykacji należności – rozwiązania dla biznesu
4 lipca 2022
Potrzebujesz więcej informacji dotyczących automatycznej windykacji? Wejdź na flobo.io/automatyczna-windykacja/
Jest wiele rozmaitych przyczyn, dlaczego klienci spóźniają się z opłatą za wykonaną usługę. Problem z nieopłaconymi płatnościami dotyczy zarówno przedsiębiorców, którzy świadczą usługi dla biznesu, jak również podmioty z profilem działalności kierowanym do osób prywatnych.
Robot Flobo do obsługi należności z opcją prowadzenia automatycznej windykacji
Przedsiębiorca ma prawo dochodzić swojej własności na drodze windykacji długu. Chociaż określenie to większości ludzi nie najlepiej się kojarzy, po prawdzie oznacza to procedurę w ramach której wszczyna się wobec dłużnika rozmaite czynności dopuszczone w aktualnych aktach prawnych. Działania te dążą do ściągnięcia zaległości. To tzw. windykacja polubowna, czyli systematyczne monitowanie nieterminowego kontrahenta i ponawianie prośby o wniesienie opłaty. Kiedy ta droga dochodzenia należności okaże się nieskuteczna, kolejną możliwością jest windykacja sądowa. Jeżeli firma świadczy usługi wobec kilkudziesięciu czy nawet kilkuset klientów i co miesiąc wypisuje taką samą ilość faktur oraz paragonów, prawdopodobieństwo, że jakaś część opłat nie zostanie przelana w wyznaczonym czasie bezsprzecznie rośnie. W uporządkowaniu całego procesu księgowania przelewów pomaga robot Flobo, służący do automatycznej obsługi należności, który ma także moduł automatycznej windykacji.
Automatyczna windykacja należności – dodaj własne harmonogramy działań
Aplikacja Flobo nie tylko monitoruje, czy na konto bankowe wpłynęła płatność od kontrahenta, ale w razie stwierdzenia jej braku w określonym terminie, inicjuje ona proces upominania o obowiązku zapłacenia za fakturę. Przedsiębiorca wykorzystujący to narzędzie może ustawić własne harmonogramy działań podejmowanych wobec opieszałych klientów, definiując między innymi odstęp czasu między wiadomościami upominającymi. Notyfikacja o zbliżającym się terminie płatności za fakturę wysyłana jest z aplikacji także przed jego wygaśnięciem do tych kontrahentów, którzy w minionym kwartale dwa razy spóźnili się z wykonaniem przelewu lub którzy nie dokonali wpłaty w terminie w ostatnim miesiącu. Jeżeli upomnienia nie poskutkują, dalszymi krokami automatycznej windykacji prowadzonymi przez aplikację Flobo jest przesłanie noty księgowej o równowartości 40 €, a potem zgłoszenie informacji o dłużniku do Biura Informacji Gospodarczej. Na końcu, gdy wypunktowane powyżej działania okażą się bezskuteczne, aplikacja przekaże sprawę do e-sądu.
Zastosowanie aplikacji do automatycznej obsługi należności i windykacji oszczędza czas poświęcany na monitorowanie przychodzących należności, a po kilku miesiącach bywa również przyczyną istotnej poprawy terminowości u płatników.
Flobo
Mob.: +48 730 74 55 30
E-mail:
i[email protected]